Bokstaven
Funderingar kring ett ord i taget, i bokstavsordning

2002-04-03  

MAMMA
Hej mamma, hur mår du? Jag mår bara bra.

Hej mamma.

Jag ligger hemma i influensa, och tänkte passa på att skriva en rad till dig, nu när jag ändå har tid. Just nu känner jag mig pigg nog att sitta vid datorn en stund, i alla fall.

Vi trivs bra här i Uppsala. Jag har funnit mig tillrätta på Konsum, och Patrik trivs med sina nya elever.

Äsch!

Hej mamma.

Hur mår du? Har du fortfarande kvar de där utslagen på händerna?

Jag mår bara bra. Vi mår bra allihop. Nina har redan hittat fyra nya kompisar i skolan, och verkar inte sakna det gamla alltför mycket.

Vi trivs bra i Uppsala, men kommer inte att bo kvar här i huset utan flyttar istället till lägenhet.

Äsch!

Hej mamma.

Hur mår du? Jag hoppas att allt är bra med dig, pappa och Lufsen. Vi mår bra.

Uppsala är OK för oss alla, men Patrik har visat att han trivs lite väl bra med en av sina kollegor. När jag kom hem på lunchen för att jag glömt ett kuvert som måste postas, hade han och kollegan sex på vårt soffbord.

Vi har bestämt att vi ska skiljas, och sälja huset så fort som möjligt. Det känns, förutom otroheten i sig, väldigt jobbigt att kollegan han hade sex med var en man. Jag har aldrig märkt något av att Patrik är bisexuell! Hur kunde han? Mamma, kan du förstå hur jag har det?

Äsch!

Hej mamma.

Hur mår du och pappa? Jag hoppas allt är lika bra med er som vanligt.

Här i Uppsala har våren inte riktigt slagit ut, men den är på god väg. Nina trivs med sina nya klasskompisar, och Patrik verkar ha fått bra elever i klasserna han tilldelats.

Vi trivs, men vi kanske byter till lägenhet snart, eftersom huset känns lite för stort. Det är svårt att hinna med trädgårdsskötseln som följer med våren och sommaren också.

Vi hörs av snart. Jag ringer väl (du brukar ju inte tycka om att ringa och "störa" oss)

Kram.
Din dotter

Skrivet av ©Huggolina 14:27 | LÄNKA |
Kommentarer: Skicka en kommentar

 Innehåll
 Länkar
 Om Huggolina
 Service